De toetjesfabriek, periode 2
Periode 2 was een beetje raar want toen we net waren begonnen moesten we in quarantaine wegens corona. De opdracht was om de energie die overblijft bij het maken van toetjes alsnog te gebruiken maar om met een oplossing daarop te komen moet je je eerst er echt in verdiepen. Dat deed ik samen met Gijs, Alina en Vince. De samenwerking liep niet heel goed dit project maar het was wel leuk met Alina.
Het vooronderzoek.
Ik merkte al meteen dat we in deze periode veel meer zelf moesten uitzoeken dan bij het vorige project. Het was de bedoeling dat we zelf de opdracht moesten uitzoeken en begrijpen alleen viel dat nog niet mee, het heeft ons uiteindelijk ruim 2 weken geduurd voordat we de opdracht helemaal begrepen en we eindelijk echt konden gaan beginnen. de eerste belangrijke opdracht was om ieder 50 verschillende dingen te bedenken die je kunt doen met de overgebleven energie uit de fabriek en drie ideeën daarvan uit te werken met een schets. Maar halverwege de opdracht kam de lock-down en konden we niet meer naar school. Twee kinderen uit mijn groepje zeiden dat ze hun briefje met ideeën op school hadden liggen en dat begrijp ik alleen vond ik het wel jammer dat ze niet met het initiatief zijn gekomen om nieuwen ideeën te bedenken of met een anderen oplossing te komen. Zodra ik vanuit huis ging werken vond ik het veel lastiger. Het contact was lastig, de lessen waren moeilijk te volgen de presentatie zou anders gaan en mijn motivatie lag heel laag maar ondanks dat alles hebben we een idee bedacht die eerst gecombineerd was met Vince's idee van het samenwerken met een elektrische fietsen bedrijf en met mijn idee van het openen van een lokaal winkeltje. Na het kort presenteren aan de klas begrepen we dat er nog wat moest worden aangepast, dus hebben we verder onderzoek gedaan en besloten om de fietsen te vervangen met een machine die van het hete en koude water uit de machines van de fabriek, met behulp van het plus en min effect stroom kan opwekken om in het winkeltje te gebruiken.
Bouwen (in Minecraft)
Ik vond het best jammer om niet een maquette te maken omdat ik het leuk vind om lekker met mijn handen bezig te zijn alleen kon dat i.v.m. corona niet en dus heeft Gijs het in Minecraft gebouwd en wow! dat is hem heel erg goed gelukt! ondertussen had ik ook de nieuwste schets af en dacht ik dat we bijna klaar waren en dat we het goed hadden gedaan... maar omdat we niet konden gaan presenteren moesten we twee video's insturen, eentje over het vooronderzoek en eentje over onze uiteindelijke oplossing. Het maken van die video's ging totaal niet soepel de video's waren heel onduidelijk en plotseling leek het weer helemaal niks, het was nogsteeds niet gelukt tekst in te spreken maar er stond in elk geval wel tekst bij geschreven.
Maak jouw eigen website met JouwWeb